Wednesday, June 23, 2010

Perihal Seorang Pais 2

Dalam banyak-banyak budak kat dalam kelas darjah 5, saya seorang sahaja pakai basikal kaler ungu. Macam biasa tempat duduk ada sedikit bengkok, time ni memang fesyen nye macam tu. Tak bengkok, tak rider student Sekolah Rendah nama nya.

Badan saya masa darjah-darjah adalah antara yang terkecil, tetapi berbakat besar serta hensem. Saya pernah masuk Bintang RTM tetapi di reject kerana badan saya kecil.

Saya memakai songkok ketika di sekolah rendah. Ini bukan fesyen. Dan bukan juga mempunyai niat untuk menyimpan rambut panjang. Mengapakah saya bersongkok? saya sendiri pun tak tahu. Mungkin hensem lebih bila bersongkok. Jika saya bukak songkok, kelihatan la rambut saya yang belah tengah iras-iras Tomok.

Saya seorang pengawas berbaju biru dan berkhidmat penuh etika kepada sekolah. Walaupun seorang pengawas yang berwawasan, kehadiran pagi-pagi ke sekolah tetap juga lambat. Nampak nya basikal saya kene 'obehol' lagi biar dia lagi laju. Tak de la asyik kene denda je datang lambat. Mungkin juga tempat duduk kene bengkok lagi.

Dulu saya ada minat seorang awek kat dalam kelas saya. Saya di reject lagi. Dulu sekali kene reject ngan Haliza Misbun. Saya pun redha. Selepas itu saya masuk derajah enam. Saya ada mohon untuk terus lompat Tingaktan 1. Rupanya kene ambik UPSR dulu kat derajah 6. DAMN!


Yang mana saya agak-agak nya?

13 comments:

adal said...

muko wak ang mcm kondiok
pantang!

.o r k e d. said...

pais 6 dr kri kot.. kcik je

qishie said...

mana ko pais? tak nampak pun. tersorok ea?

ahahaha

yoro okino said...

hahahah jelas sngt..=P

mirachantek said...

nko yang pakai songkok baju pengawas tu laa

.ella ainnadjla. said...

pais yang paling kecik paling pendek tu kot... =)

Pais Chaos said...

adal
wak ang nak kano panarajiang?

orked
haah.. pandai2..mana belajar?

qish
nko tak habis2 nak kutuk2 aku.. pelempang nak?

yoro okino
jelas, terang dan nyata. kah3

mira
ade 2 yang pkai songkok ngn baju pengwas..ha mana satu?

ella
woiiihoii.. kutuk la tu!

Seri said...

ada 4 kebarangkalian. tak dapat nak teka mana 1

baby SAKURA (^_^) said...

yang lain dari yang lain tu kau la kott~ haha

baby SAKURA (^_^) said...
This comment has been removed by the author.
Pais Chaos said...

Seri
haaaa.. teka selagi mampu!! kah3

baby sakura
mana satu yang lain dari yang lain?

.o r k e d. said...

belaja kt gombak. ;p

Pais Chaos said...

hebat gombak tu ye..