Wednesday, January 12, 2011

Kisah Cuti Itu Hari dan Kura-Kura Jinak Dari Perancis

Cuti sekolah yang lalu, aku isi kan waktu terluang dengan berkerja sambilan sebagai pereka grafik di sebuah syarikat pengiklanan bersebelahan kedai runcit mamak dan kedai barang karen. Kerja aku banyak di habis kan di depan pc ber'window'kan 7, tidak lupa juga kerja-kerja luar seperti buat signboard, tampal sticker dan ukur besi. Lama-lama hati juga ada 'fedap' kalu, sebab banyak buat kerja luar. Lalu dengan tiada paksaan dari sesiapa, aku berhenti dengan seciput imbuhan.

Dengan duit gaji itu, aku buat beli kura-kura 2 ekor, sebagai peneman diri untuk menempuh saki baki cuti yang tinggal.

Profil minatang belaan aku

Nama : Robert Pires
Jantina : Lelaki pamalu
Umur : Setengah jagung
Hobi : Shufle waktu Maghrib
Cita-cita : Memasuki Bintang RTM

Kelebihan & kekurangan :
-Hafal sifir 8 dan 12
- Pandai masak gulai lemak
- Sudah menyertai MLM (SKOR C)
- Pernah berlakon dalam racangan kanak-kanak (Wonder Pets)
- Minum arak
- Suka Mencarut pada makcik-makcik miang kat laki orang
- Mengumpat bersama jiran
-Tidak hormat ketua kampung

Yang lagi sekor tu lagi pemalu, baru nak kene interview dah mengelabah cari tudung, nasib kau orang pompuan, kalau tak dah lama aku tangan-tangan kan.

"Selama aku pergi belajor ni, korang jangan nakal-nakal. Raya Cina aku balik, aku masak rendang dedak untuk korang," pesan aku melalui Skype.





9 comments:

khairun nisaa' said...
This comment has been removed by the author.
Heidi Shafiq said...

pehal lu dh jarang update ni bro? skrg ni dh susah nk cr blogger sengal.. haha.. sep! sep!

elok la tu bela kura2.. besar sikit nanti ajar jadi ninja..

nurkaloi said...

hahahaha......ini bukan ulorr
ini kuro kuro
eeeiiii lebeyh kurang jerk perangai dye cam ko
ape yg ko tulis uh sume pasal ko ann
hahah

mirachantek said...

"Hobi : Shufle waktu Maghrib"

apa dia tak ada kerja lain ke?
berdangdut ke?

Ari said...

Mana menghilang aaa bro?

nadya nordin said...

lawak toi. sumpa comel itu minatang

Pais Mais said...

Heidi Shafiq
aku nak ajor dia silat gayung la. amcm?

nurkaloi
aku orang la.. bukn minatang!!

mirachantek
dia dulu kura2 liar.. tak bleh ubah dah perangai tu.

Ari
ada2.. ni ada ni, baru balik dari bulan..

nadya nordin
itu minatang bnyk menang award sbb kecomelan beliau.

1001 penawar penyakit said...

comel tengok orang bela binatang. saya tak berapa gemar sebab tak pandai jaga. Last bela ikan. x sampai sehari, mati :(

Niz said...

ko buat aku ingat Cici..
kura2 yg kwn aku beli, tp aku yg jaga
dr dia sekecil syiling 20sen
smpai sebesar tapak tgn aku

uhuk!

best jaga kura2 ni
dia suka perhati apa yg ko buat
biarpun dia bisu,xda sora

aku rindu cici..
T_T