Wednesday, November 10, 2010

Cuti dan Parti Liar

Bulan-bulan syurga cuti dah masuk. Budak-budak sekolah riang sebab tak payah nak kapor kasut lagi, buku nota dan buku sifir tolak tepi, boleh bangun lambat-lambat, buka mata boleh layan kartun sambil bedal nasi goreng. Cuba la bawak-bawak pergi diskas pasal landskap jalan kampung sama tok ketua, tak ke bagus tu. Pergi cat masjid ke, cabut rumput tepi kubur ke. Ini tak, asal jumpa kengkawan diskas pasal motor, pasal sape boleh buat 'up' lama lama. Kalau diskas pasal UMNO boleh tahan lagi.

Time cuti ni la kenduri kahwin banyak. Macam raya lepas, kenduri kahwin lagi banyak dari rumah terbuka. Pantang ada cuti sikit. Mak aku dah list kan alamat-alamat yang ade bikin kenduri. Aku ngan Paan, orang pangkal Kampung Sri Garden, beberapa mat rempit dan sebilangan kutu berahak akan hadir di setiap pelusuk kenduri. Lepas makan, sesi karaoke plak. Tak karaoke tak kenduri kahwin namanya!!



Paan asyik di pelamin, terbayang kahwin ngan Rozita Che Wan barangkali.
Stail duduk yang jijik. Damn.



Majlis perkahwinan rakan sekelas aku Fikri Ismail bersama isteri nya, Kak Zahirah, seorang kadet remaja sekolah berpangkat sarjan semasa di sekolah dulu. Dorang sudah pun menerima seorang cahaya mata berpangkat lans koperal.



Aku segak mempergaya kan muka Joker di rumah kenduri berhampiran. Diberitakan 16 keluarga pulang semula ke rumah masing-masing. Gambar memberitahu aku baru selesai sendawa unta setelah lauk gulai labu di balun rakus.


15 comments:

Paan Ovrtd said...

Hoi tahinya beliau memanipulasi gambar patik!

sharamli said...

paan bajet c0mel?

qish baik said...

pais:hensem betul. =_=

Heidi Shafiq said...

kalah mekap pengantin.. abis la ko klu batman bace ni.. tak selamat hidup ko..

FaMouS said...

cuti-cuti malaysia la ni!

Kuwe said...

kutu berahak tu apa benda. macam kahak ke hape?

Pais Chaos said...

paan
baru hardcore

sharamli
dia mmg gitu.. hari plak tu.

qish
ganas la..bukan hensem!!

heidi
batman skang dah pencen..

famous
cuti-cuti cinta!!

kuwe
kutu berahak tu mende ntah.. org kmpung aku slalu kata camtu.. nnt aku invistigate.

.:miz_echa.: said...

tebal mekap...
wakaka..;)

Seri said...

salah masuk majlis agaknya. ini kenduri kahwin bukan party holloween

eeqa~ said...

semat2! :D

Pais Chaos said...

.:miz_echa.:
sejam seblum tu lagi tebal.. lagi hardcore..

Seri
bleh.. tuan rumah buat combo!

eeqa~
mende yang smart? smart guard?

eeqa~ said...

lipstick yang ditarah di bibir mungil itu semat! :)

Pais Mais said...

eeqa
2 botol gincu habis milik mak kami..

nurkaloi said...

oittt....itu senior sekolah dulu kahh
wahhhh
pnjang giler jodoh dyorang

Pais Mais said...

nurkaloi
haah.. yang ajar KRS tu.. kakak member klas ko jugak!