Thursday, August 20, 2009

The Hebat Dan The Evil - The Movie

The Hebat (depan) bersama hero hero seluruh negeri beraksi selepas mengadakan menyuarat agung tahunan.

Cerita ni dah lama. Dulu, aku ialah seorang superhero. Nama aku The Hebat. Aku ialah ketua hero yang cool.

Aku ade power. Kebolehan aku ialah boleh melempar selipar jepun berapi tepat ke dahi dan hulu tengkuk raksasa. Aku juga pandai bergimnastik. Aku nye kostum aku kasi tempah kat Brassmax. Mahal gila Brassmax!

Tugas aku ialah menumpas kan raksasa yang diketuai oleh The Evil, seorang Paan. The Evil amat jahat. Beliau selalu mencuri karipap sardin dan suka menunggang skuter nya tanpa pandang ke hadapan. Jahat. Tapi anak buah nye yang sorang tu cun. Dalam pertarungan memerangi isu kejahatan The Evil, aku selalu menang.

Pada suatu pagi Sabtu, The evil datang kerumah aku ajak berdamai. Dia dah taubat nasuha. Aku terima pendamaian dia. Kami jadi kawan baik sampailah hari ni. Selepas tu, The hebat meletak kan jawatan dalam negeri dan memulakan hidup baru..
Sekitar tahun 70-an, The Hebat dan The Evil telah berhijrah ke Liverpool dan membuka perniagaan tempe komersial. Selang 2 tahun kami berdua buat band punk rock!

Moral value movie ni : Kita tak seperfect mana. Kau, aku, dia serupa. Jangan perjudis!!

Ahh.. Puasa nak dekat... Semalam dah setengah hari aku ganti puasa, ari ni lagi setangah hari, cukup sehari!! Lagi 2 hari minggu depan...

23 comments:

TerubukMasin said...

kahkahkah..lu arrr..btol2 hero..
smpi paan the evil tu dtg umh nk berdamai...sengal!!

*gua nk ucp slmt berpuasa..lu jgn nk mlantak maggie tgh ari sok arr..

Pais Mais said...

TerubukMasin
kalau lu da larang gua, stok megi 2 miggu ni sape nak makan. x kan nak sedekah kat kucing jiran.. tar tar!

Mrs Nurul said...

ceh ade ke puasa setengah hari? wakaka

Paan Ovrtd said...

I nak jadik jahat balik ah. Lama dah I x buat kerja2 jahat ni. Nak join UMNO ah.

Rafeeqa Ruslan said...

Baling selipar tu diiktiraf sebagai 'hebat' ekh? Nak buat ah pasni :)

MuMMy 2 Haqq said...

jom baling selipar!

sharamli said...

serupa?

x la..i perempuan..u laki2...

Shahrul Tanaka said...

macam setan je budak2 ni

Anonymous said...

memang pais puasa, tapi puasa malam tanpa bersahur dan dibenarkan oleh dirinya sendiri untuk berbuka pada bila-bila masa...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

memang pais puasa, tapi puasa malam tanpa bersahur dan dibenarkan oleh dirinya sendiri untuk berbuka pada bila-bila masa...

mirachantek said...

kamen raider punye topeng? best!

Pais Mais said...

░♥si lampu neon♥░
ade la.. rahsia punya!!

Paan
nak join umno kene bli baju umno dlu!!

Feeqa Ruslan ©
ya tepat sekali.. balin tin pun ok gak!!

MuMMy 2 Haqq
bulan pose ni kurang kan la main baling selipar..haha

sharamli
i sebenarnye permpuan kalu u nak tau..hikhik.

sharamli
jadi setan bru black metal!!

Anonymous
yeahh.. baru murni!!

mirachantek
yeahhh... kamen rider idol ku.. the hebat sekali!! haha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hahaha~

aksi kamen rider membuatkan fikiran aku melayang ke wilayah selatan~

ahh, bergolakkah kamu dan Si Paan dulu? hahaha~

pergolakkan kadangkala membawa sesuatu yang manis~

=)

selamat puasa~ tak balik bahau ke?

Unknown said...

aku pun superhero gak..
ko penah dengar The Kacak?
aku la tu..

Anonymous said...

HAPPY FASTING ! [:

.ellnadj. said...

the best movie ever nih...
kikiki...
selamat berpuasa!

Pais Mais said...

ZARA 札拉
haha..resam dunia!!

Heidi Shafiq
la.. awat tak bagitau awai2!!

Nabihah
happy happy!!

.ella ainnadjla.
yeahh.. x caya check kat imdb.com..haha

qishie said...

tak setuju la dengan watak utama dia.
tak cool pun.

:p

selamat berpuasa pais oi!

Pais Mais said...

qishie
kira cool ape.. dari papaya!!

Kuwe said...

the hebat? haha nma langsung takda ciri2 komersial.nk jual kat stesen tv pun tak laku weh.

ko punya kelebihan melempar slipar tuh.mmg tak brapa boleh lah sbb hari2 nk pakai duit beli slipar.beban weh

imHepPie said...

weihh..
pe jadik ngan ank buah dia yg cun tuh..
ko xmo ekjas ke???

Pais Mais said...

Kuwe
selipar aku kutip kat mesjid la..haha

imHepPie
dia jual mahal..susah skit..haha